Seminarium doktoranckie (praca z promotorem) SzD-DPK>(2)Semdok
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2022/2023-L:
Kształcenie w Szkole Doktorskiej ma charakter zindywidualizowany. Nadrzędnym celem kształcenia jest przygotowanie przez doktoranta bardzo dobrej rozprawy doktorskiej, a także wprowadzenie go w dojrzałe, międzynarodowe życie naukowe. Dlatego nawet wtedy, gdy doktorant uczestniczy we wspólnych zajęciach, zorganizowanych dla dużej lub średniej grupy, to program tych zajęć, analizowane zagad-nienia i case study wraz z warunkami zaliczenia zaplanowane są w taki sposób, żeby brać pod uwagę indywidualne potrzeby doktoranta. Przede wszystkim jednak zajęcia dla doktorantów są zindywiduali-zowane, co oznacza, że [a] są prowadzone indywidualnie lub w niewielkiej grupie i [b] doktorant ma wpływ na wybór prowadzących, grup i typów zajęć, w których uczestniczy oraz tego, gdzie realizuje swój program. W przypadku zindywidualizowanych potrzeb, związanych np. z częstymi lub długoter-minowymi wyjazdami, możliwe jest przyznanie doktorantowi indywidualnej organizacji kształcenia. Ponadto Seminarium obejmuje: dyskusję dotyczącą tematyki badań realizowanych w ramach doktoratu; prezentację postępów prac i ich krytyczną ewaluację; dyskusje związane z publikacjami naukowymi dotyczącymi doktoratu; analizę przydatnych narzędzi komputerowych wspomagających pracę na dok-toratem; przygotowanie do obrony pracy; przygotowanie tekstu popularnego na temat rozprawy. |
W cyklu 2023/2024-L:
Kształcenie w Szkole Doktorskiej ma charakter zindywidualizowany. Nadrzędnym celem kształcenia jest przygotowanie przez doktoranta bardzo dobrej rozprawy doktorskiej, a także wprowadzenie go w dojrzałe, międzynarodowe życie naukowe. Dlatego nawet wtedy, gdy doktorant uczestniczy we wspólnych zajęciach, zorganizowanych dla dużej lub średniej grupy, to program tych zajęć, analizowane zagad-nienia i case study wraz z warunkami zaliczenia zaplanowane są w taki sposób, żeby brać pod uwagę indywidualne potrzeby doktoranta. Przede wszystkim jednak zajęcia dla doktorantów są zindywiduali-zowane, co oznacza, że [a] są prowadzone indywidualnie lub w niewielkiej grupie i [b] doktorant ma wpływ na wybór prowadzących, grup i typów zajęć, w których uczestniczy oraz tego, gdzie realizuje swój program. W przypadku zindywidualizowanych potrzeb, związanych np. z częstymi lub długoter-minowymi wyjazdami, możliwe jest przyznanie doktorantowi indywidualnej organizacji kształcenia. Ponadto Seminarium obejmuje: dyskusję dotyczącą tematyki badań realizowanych w ramach doktoratu; prezentację postępów prac i ich krytyczną ewaluację; dyskusje związane z publikacjami naukowymi dotyczącymi doktoratu; analizę przydatnych narzędzi komputerowych wspomagających pracę na dok-toratem; przygotowanie do obrony pracy; przygotowanie tekstu popularnego na temat rozprawy. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
W cyklu 2022/2023-L:
K. PUJER, Przygotowanie rozprawy doktorskiej. Aspekty teoretyczno-empiryczne. Przewodnik dla kan-dydata do stopnia naukowego doktora, Exante Wydawnictwo Naukowe, wyd. 3, Wrocław 2021. |
W cyklu 2023/2024-L:
K. PUJER, Przygotowanie rozprawy doktorskiej. Aspekty teoretyczno-empiryczne. Przewodnik dla kan-dydata do stopnia naukowego doktora, Exante Wydawnictwo Naukowe, wyd. 3, Wrocław 2021. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: