Pedagogika-teoria wychowania T-KAP-SJ>pedwyc-8
Student zapoznaje się z podstawowymi założeniami i prawidłami wychowania. Poznaje teoretyczne podstawy oddziaływań wychowawczych oraz ich praktyczny wymiar. Jest wdrażany w umiejętności niezbędne w pracy wychowawczej na rożnych etapach rozwoju człowieka. KSztałtują się w nim postawy prospołeczne, zmierzające do zaangażowania w proces wychowania podopiecznych oraz kompetencje niezbędne do samowychowania.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA:
1. Student charakteryzuje proces wychowania, jego przebieg i trudności z nim związane
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Student posługuje się poprawną terminologią oraz zasadami komunikacji dotyczącymi podstaw wychowania
2. Student dobiera metody w pracy wychowawczej
KOMPETENCJE:
1. Student jest chętny do zaangażowania się w proces samowychowania oraz animuje działania na rzecz wychowania podopiecznych
Kryteria oceniania
Egzamin ustny, realizowany na koniec semestru.
Obecność na wykładach jest obowiązkowa. Dopuszczalna jest jedna nieobecność, pozostałe należy uzupełnić.
Literatura
Mastalski J., Zarys teorii wychowania, Kraków 2002.
Mastalski J., Samotność globalnego nastolatka, Kraków 2007.
Kunowski Stefan, Podstawy współczesnej pedagogiki, Warszawa 1997.
Nowak Marian, Podstawy pedagogiki otwartej, Lublin 1999.
Śliwerski Bogusław (red.), Pedagogika, t.I, Gdańsk 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: