Patrologia T-KP-SJ>patrol-c-6
Podczas ćwiczeń student ma możność zapoznania się z podstawowym wyborem tekstów pierwszych siedmiu soborów powszechnych, dokumentujących rozwój myśli teologicznej. Student zapoznaje się z rozwojem soborowej teologii z okresu 325–787, kiedy sprecyzowano przedmiot wiary
chrześcijańskiej, wyrażając ją w języku greckim i łacińskim. Dlatego w przekazie wiedzy źródeł starożytności tego okresu narzuca się konieczność ukazania rozwoju pojęć teologicznych oraz prawnych Kościoła.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu ćwiczeń z patrologii student:
- zna terminologię związaną z zagadnieniami soborów antycznych.
-posiada umiejętność interpretowania podstawowych źródeł teologicznych, z wykorzystaniem edycji krytycznej tekstów patrystycznych.
- ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu kształtowania się soborowej myśli dogmatycznej i moralnej.
Kryteria oceniania
- Obecność studenta na ćwiczeniach jest obowiązkowa.
- Ocena jest sumaryczna za: I. aktywność na ćwiczeniach, II. przygotowanie i referowanie analizowanych tekstów; III. trzy cząstkowe zaliczenia pisemne z treści ćwiczeń (1 h.).
Literatura
Schatz K., Sobory powszechne. Punkty zwrotne w historii Kościoła, tłum. J. Zakrzewski, WAM, Kraków 2001.
Starowieyski M., Sobory Kościoła niepodzielonego, cz. I. Dzieje, wyd. Biblios, Tarnów 1994.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: