Dziedzictwo i krajobraz kulturowy Polski TH-SL>dzikraPol
Treści kształcenia:
T_1. Dziedzictwo kulturowe, region i regionalizm – pojęcia i rzeczywistość
T_2.Pojęcie zabytku i formy jego ochrony.
T_3. Obowiązujące przepisy prawne chroniące dziedzictwo kulturowe.
T_4. Ogólnopolskie instytucje ochrony dziedzictwa kulturowego
T_5. polskie zabytki z listy „Pamięć Świata”;
T_6. Pomniki Historii;
T_7. zabytki przyrody (tzw. Pomniki Przyrody);
T_8. zasoby zabytkowe i muzealne poszczególnych regionów Polski;
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Student:
E_1. ma pogłębioną wiedzę na temat dziedzictwa kulturowego i narodowego, ich rodzajów, oraz towarzyszących im przepisów prawnych;
E_2. jest wprowadzony w problematykę ogólnopolskiego dziedzictwa kulturowego;
E_3. potrafi skutecznie wykorzystać zdobytą wiedzę do promocji Polski oraz poszczególnych jej regionów zarówno kraju, jak i za granicą;
Kryteria oceniania
Metody i narzędzia dydaktyczne:
M_1. Wykład problemowy;
M_2. Prezentacja multimedialna;
M_3. Uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych;
M_4. Dyskusja;
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
W_1. uczestnictwo w wykładzie;
W_2. Egzamin; 30 pytań
W_3 lektura
W_4 Uczestnictwo w wydarzeniu kulturalnym
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Lektury podstawowe:
Torowska J., Edukacja na rzecz dziedzictwa kulturowego. Aspekty teoretyczne i praktyczne, Kraków 2008.
Pruszyński J., Dziedzictwo kultury Polski, jego straty i ochrona prawna, t. I-II, Kraków 2001.
Leksykon prawa ochrony zabytków. Red. Kamil Zeidler, Warszawa 2010.
Zarzycka K., Jak rozgryźć dziedzictwo, Warszawa 2016.
Lektury uzupełniające:
Droga w języku i kulturze : analizy antropologiczne, red. J. Adamowski i K. Smyk, Lublin 2011
Tradycja w kontekstach kulturowych, red. Jana Adamowski, M. Wójcicka, Lublin 2011
Inne, podawane na bieżąco
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: