Seminarium licencjackie TH-SL>semlic
Doskonalenie warsztatu badawczego studenta przez zapoznanie go z regułami metodologii, ćwiczenie umiejętności właściwego doboru źródeł i przeprowadzania ich krytycznej analizy oraz formułowania na ich podstawie samodzielnych wniosków. Celem finalnym jest przygotowanie przez seminarzystę pracy licencjackiej spełniającej wymogi tekstu naukowego co do merytorycznej i stylistycznej strony narracji oraz przyjętej metodologii i zastosowanego aparatu naukowego.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
Efekty kształcenia
E_1. Wymienia różne rodzaje narracji naukowej
E_2. Identyfikuje podstawowe rodzaje przypisów
E_3. Omawia konstrukcje poprawnego zapisu bibliograficznego
E_4. Wyszukuje, analizuje i selekcjonuje, integruje informacje pozyskane z różnych źródeł
E_5. Wykorzystuje logikę, gramatykę oraz retorykę jako narzędzia konstruowania narracji naukowej
E_6. Samodzielnie zdobywa wiedzę i rozwija umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego
Kryteria oceniania
M_1. Ćwiczenia doskonalące umiejętność poprawnego konstruowania aparatu naukowego M_2. Praca z tekstem źródłowym
M_3. Dyskusja na temat analizowanych zagadnień
Praktyki zawodowe
W_1. Obecność na zajęciach w wymiarze określonym przez przepisy uczelniane – maksymalnie dwie usprawiedliwione nieobecności
W_2. Aktywny udział w dyskusji
W_3. Wykonanie ćwiczeń przewidzianych w programie zajęć
W_4. Przedstawienie pracy licencjackiej, której stan zaawansowania uprawnia do domniemania, iż zostanie ona ukończona i obroniona w bieżącym roku akademickim.
Literatura
Stoczewska B., Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską. Poradnik dla studentów, Kraków 2007. (i kolejne wydania)
Zbroińska B., Piszę pracę licencjacką. Praktyczne wskazówki dla studenta, Kielce 2000. (i kolejne wydania)
Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 2001.
Kwaśniewska K., Jak pisać prace dyplomowe? Wskazówki praktyczne, Bydgoszcz 2015
Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 1996.
Mazurkiewicz L., Wybrane teorie oraz metody badawcze turystyki, Warszawa 2012.
Tauber R. D., Siwiński W., Metodologia badań w dziedzinie rekreacji i turystyki, Poznań 1999.
Topolski J., Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Poznań 1996.
Topolski J., Metodologia historii, Warszawa 1984.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: