Zarządzanie wizerunkiem TH-SM>zarwiz
Tożsamość, wizerunek, reputacja. Definicje, konotacja, różnice.
Kreowanie wizerunku osobistego (składowe, możliwości offline, schematy)
Kreowanie wizerunku marki (składowe wizerunku marki, możliwości offline i online).
Ochrona wizerunku w Internecie.
Zarządzanie wizerunkiem w środowisku zawodowym.
Fałszywy wizerunek a wiarygodność markowa i osobista.
Język a wizerunek - komunikacja językowa, poprawność, savoir-vivre językowy.
Komunikacja niewerbalna.
Wystąpienia publiczne – konferencja prasowa, briefing, notatka prasowa.
Zarządzanie wizerunkiem w środowisku prywatnym.
Wizerunek a reklama.
Storytelling i brand story.
Kryzys wizerunkowy - wizerunek w kryzysie.
Wizerunek w polityce (demokracja, tyrania, monarchia).
Wpadki wizerunkowe – case study.
W cyklu 2024/2025-Z:
Treści kształcenia: Efekty kształcenia: Warunki zaliczenia: |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
E_1. Umie rozróżnić koncepcje tożsamości, wizerunku i reputacji.
E_2. Wie, jakie elementy składają się na globalny obraz wizerunku i umie je wskazać na dowolnie wybranym przykładzie firmy, instytucji lub marki osobistej.
E_3. Zna podstawowe założenia metodyki kreowania wizerunku zawodowego i osobistego/marki (personal branding).
E_4. Zna zasady ochrony wizerunku w sieci oraz techniki zarządzania nim. Rozumie znaczenie technologii internetowej oraz social mediów w kreowaniu wizerunku.
E_5. Zna wartość i wpływ komunikacji niewerbalnej (mowy ciała, savoir-vivre-u) na wizerunek osobisty lub zawodowy.
E_6. Rozumie znaczenie i sens logo, znaku graficznego, logotypu, emblematu oraz doboru kolorystyki w kreowaniu systemu identyfikacji wizualnej.
E_7. Zna zasady tworzenia strategii antykryzysowych oraz metody ochrony marki w sytuacji kryzysu wizerunkowego.
E_8. Zna zasady prowadzenia komunikacji firmowej.
E_9. Umie zastosować poznane strategie i techniki do identyfikacji mocnych i słabych stron wizerunku danego przedsiębiorstwa lub marki osobistej.
E_10. Umie przygotować spójny i wiarygodny schemat osobistej lub zawodowej strategii wizerunkowej przy użyciu dostępnych środków offline i online.
Kryteria oceniania
W celu zapewnienia wszystkim uczestnikom zajęć równego traktowania, każdy student podlega jednakowym kryteriom oceniania i zaliczenia przedmiotu.
1. Obecność na zajęciach (dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze; do usprawiedliwienia wszelkich dodatkowych nieobecności wymagane jest imienne zaświadczenie lekarskie lub poświadczenie stawiennictwa w instytucjach publicznych).
2. Pozytywna ocena opracowanego i przedstawionego podczas zaliczenia (samodzielnie lub grupowo) planu strategii antykryzysowej dla hipotetycznej firmy/instytucji LUB przedstawienie i omówienie wizerunku wybranej wcześniej osoby publicznej lub marki, ze wskazaniem mocnych i słabych stron.
3. Aktywność na zajęciach, regularne przygotowywanie prac domowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: