Mapa turystyczna świata TH-TUH-SL>maptus
Ukazanie atrakcyjności turystycznej świata ze szczególnym uwzględnieniem charakterystyki regionów turystycznych pod względem cech architektury, środowiska przyrodniczego, infrastruktury i bazy turystycznej oraz czynników determinujących rozwój różnych form turystyki.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student
E_1. zna i rozumie podstawowe procesy i zjawiska zachodzące w środowisku geograficznym w skali globalnej,
E_2 potrafi scharakteryzować i podać główne cechy poszczególnych regionów turystycznych świata;
E_3. potrafi objaśnić kryteria, na podstawie których dokonano podziału świata na regiony turystyczne i omówić wybrane przykłady regionalizacji turystycznych naszego globu;
E_4. potrafi określić główne składowe atrakcyjności turystycznej regionu;
E_5. zna najważniejsze szlaki turystyczne poszczególnych kontynentów;
E_6. ma pogłębioną wiedzę na temat światowej infrastruktury;
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach (jedna nieobecność dozwolona).
2. Aktywność na zajęciach.
3. Przedstawienie prezentacji dot. atrakcji turystycznych wybranego kraju i regionu.
4. Przeczytanie wybranej i uzgodnionej z prowadzącym lektury.
5. Uzyskanie zaliczenia z wszystkich wymaganych testów ("wejściówki", test śródroczny z państw świata).
6. Uzyskanie zaliczenia z kolokwium końcowego.
Warunkiem przystąpienia do kolokwium końcowego jest obecność na zajęciach, przedstawienie prezentacji, uzyskanie zaliczenia z wszystkich wymaganych testów.
Literatura
Lektura podstawowa:
Regiony turystyczne świata, cz. 2, Świat, Warszawa 2012, red. W. Kurek.
Lektury uzupełniające:
Blogi podróżnicze
Kałuski S., Geografia granic politycznych współczesnego świata, Warszawa 2017 (fragm.)
Geografia turystyczna świata, red. J. Warszyńska, cz. 1-2, Warszawa 1994.
Kruczek Z., Europa. Geografia turystyczna, Kraków 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: