Komunikacja i marketing TH-ZDM-SL>kommar
T_1. Komunikacja w sytuacjach prywatnych i oficjalnych. Komunikacja werbalna i niewerbalna, metody aktywnej konwersacji, perswazji i słuchania.
T_2. Wstęp do marketingu, marketing mix.
T_3. Segmentacja rynku.
T_4. Badania rynkowe i badania marketingowe.
T_5. Zarządzanie produktem.
T_6. Zarządzanie marką.
T_7. Pozycjonowanie produktu.
T_8. Content marketing – copywriting.
T_9. Digital marketing, social media w marketingu.
T_11. Promocja – zadania i funkcje.
T_10. Pozycjonowanie produktu, sponsoring, influencer marketing
T_11. Historia reklamy – nowe technologie w reklamie i marketingu.
T_12. Elementy Public Relations.
W cyklu 2023/2024-L:
T_2. Wstęp do marketingu, marketing mix. T_3. Segmentacja rynku. T_4. Badania rynkowe i badania marketingowe. T_5. Zarządzanie produktem. T_6. Zarządzanie marką. T_7. Pozycjonowanie produktu. T_8. Content marketing – copywriting. T_9. Digital marketing, social media w marketingu. T_11. Promocja – zadania i funkcje. T_10. Pozycjonowanie produktu, sponsoring, influencer marketing T_11. Historia reklamy – nowe technologie w reklamie i marketingu. T_12. Elementy Public Relations. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
Efekty kształcenia
Student:
E_1. Zna i stosuje w praktyce zasady skutecznej komunikacji werbalnej, dialogu, słuchania i perswazji
E_2. Zna i rozumie wpływ zachowań oraz komunikacji niewerbalnej na sukces lub upadek komunikacji.
E_3. Zna podstawowe zagadnienia dotyczące funkcji marketingu i jego głównych założeń, rozróżnia poszczególne typy działań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem założeń marketingu mix.
E_4. Wie, na czym polega segmentacja rynku, zna techniki doboru grupy docelowej oraz kanałów dystrybucji produktów.
E_5. Zna metody i kryteria pozycjonowania na rynku produktów standardowych oraz niszowych, a także sposoby pozycjonowania marki.
E_6. Zna metody skutecznego i nowoczesnego budowania oraz stosowania strategii marketingowych
E_7. Umie stosować techniki zarządzania marką i produktem (brand grupa, grupa brandów).
E_8. Rozumie znaczenie tożsamości marki i systemu identyfikacji wizualnej
E_9. Zna praktyczne metody rozbudowywania rynku i poszerzania zainteresowania w grupach docelowych – sponsoring, influencer marketing
E_10. Zna metody kreowania i zastosowania kampanii marketingowych w social mediach, rozumie znaczenie nowych technologii w efektywnym marketingu
E_11. Wie, do czego służy content marketing, zna zasady tworzenia skutecznych i wartościowych treści, informacji o produkcie, tekstów reklamowych itp.
E_12. Zna i stosuje w praktyce podstawowe zasady Public Relations w zakresie wizerunku marki.
Kryteria oceniania
W celu zapewnienia wszystkim uczestnikom zajęć równego traktowania, każdy student podlega jednakowym kryteriom oceniania i zaliczenia przedmiotu.
1. Obecność na zajęciach (dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze; do usprawiedliwienia wszelkich dodatkowych nieobecności wymagane jest imienne zaświadczenie lekarskie lub poświadczenie stawiennictwa w instytucjach publicznych).
2. Pozytywna ocena prezentacji opracowanej i przedstawionej podczas zaliczenia (samodzielnie lub grupowo). Prezentacja dotyczy jednego wybranego tematu z listy tematów zaliczeniowych, podanych przez prowadzącego w trakcie semestru.
3. Aktywność na zajęciach, regularne przygotowywanie prac domowych.
Literatura
Współczesny marketing – skuteczna komunikacja i promocja, red. D. Filar, Lublin 2012;
Kompendium wiedzy o marketingu, red. H. Mruk, B. Pilarczyk, Warszawa 2006;
Wiktor J., Komunikacja marketingowa, Warszawa 2013;
Współczesne wyzwania marketingowe. Wybrane zagadnienia, red. M. Al-Noorachi, Łódź-Warszawa 2014;
W cyklu 2023/2024-L:
Kruczek Z., Walas B., Promocja i informacja turystyczna, Kraków 2004; Kompendium wiedzy o marketingu, red. H. Mruk, B. Pilarczyk, Warszawa 2006; Współczesny marketing – skuteczna komunikacja i promocja, red. D. Filar, Lublin 2012; Wiktor J., Komunikacja marketingowa, Warszawa 2013; Współczesne wyzwania marketingowe. Wybrane zagadnienia, red. M. Al-Noorachi, Łódź-Warszawa 2014; |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: