Etyka życia osobistego WF-POD-EN>EtŻosoW
Zagadnień filozoficznych w temacie etyki życia osobistego pojawia się bardzo wiele, w naszym wykładzie, ze względu na specyfikę studiów, skupimy się szczególnie na tych, które zostały ujęte w podstawie programowej dotyczącej nauczania etyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych:
1. Problem jak należy żyć
2. Szczęście
3. Rola cnót, uczciwość, roztropność, umiarkowanie, męstwo, honor, prywatność, asertywność, prawdomówność
4. Wartość i godność człowieka
5. Rola sumienia
6. szacunek, autonomia
7. Przyjaźń
8. Miłość
9. Etyczne aspekty seksualności
10. Moralne aspekty życia rodzinnego
11. Troska o własne ciało, zdrowie, życie
12. Etyczne aspekty śmierci i umierania
13. Rozwój moralny, działania egoistyczne, konformistyczne, altruistyczne
14. interioryzacja wartości i norm moralnych
15. Rola uczuć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
E_W01 Zna i rozumie cele kształcenia przedmiotu etyka, wyrażone w wymaganiach ogólnych w podstawie programowej do nauczania przedmiotu etyka w szkole podstawowej oraz w podstawie programowej do nauczania przedmiotu etyka w szkole ponadpodstawowej
E_W02 Zna i rozumie treści nauczania przedmiotu etyka, wyrażone w wymaganiach szczegółowych w podstawie programowej do nauczania przedmiotu etyka w szkole podstawowej oraz w pod-stawie programowej do nauczania przedmiotu etyka w szkole ponadpodstawowej
E_U01 Potrafi biegle operować faktami i pojęciami z zakresu etyki
E_U03 Potrafi dobierać treści i zadania umożliwiające rozwijanie zainteresowań uczniów szczególnie uzdolnionych
Kryteria oceniania
Egzamin ustny w trakcie trwania sesji egzaminacyjnej, termin zostanie ustalony ze studentami, najpóźniej na dwa tygodnie przed zakończeniem semestru.
Literatura
Literatura zostanie podana na wykładach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: