Etyka zawodowa i życia gospodarczego WF-POD-EN>Etzawod
Podczas zajęć słuchacze studiów podyplomowych zostaną zaznajomieni z następującymi zagadnieniami:
1. Zależność etyki i wykonywanej pracy zawodowej
2. Zasady etyk zawodowych (w szczególności zawodu nauczyciela), ich zastosowanie w praktyce i analiza krytyczna
3. Etyka pracy
4. Społeczna odpowiedzialność biznesu
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
E_W02 Zna i rozumie treści nauczania przedmiotu etyka, wyrażone w wymaganiach szczegółowych w podstawie programowej do nauczania przedmiotu etyka w szkole podstawowej oraz w podstawie programowej do nauczania przedmiotu etyka w szkole ponadpodstawowej
E_U01 Potrafi biegle operować faktami i pojęciami z zakresu etyki
E_U02 Potrafi interpretować treści nauczania przedmiotu etyka z perspektywy aktualnego stanu wiedzy
E_U05 analizuje złożone argumenty etyczne, identyfikuje składające się na nie tezy i założenia, w tym założenia antropologiczne
E_K01 jest gotów do ciągłego doskonalenia swojej wiedzy merytorycznej w zakresie etyki
E_K04 rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za trafność przekazywanej wiedzy, z uczciwością naukową oraz rzetelnością i uczciwością w sytuacji prowadzenia sporu filozoficznego
E_K05 uznaje konieczności odwoływania się do racjonalnej argumentacji w debatach na temat współczesnych problemów i rozumie odpowiedzialność nauczyciela etyki za racjonalny charakter sporów
Kryteria oceniania
Egzamin w formie testu (pytania otwarte i zamknięte).
Kryteria oceny:
Bardzo dobry 90 – 100%
Dobry plus 84 – 89%
Dobry 80-83%
Dostateczny plus 70-79%
dostateczny 64-69%
niedostateczny >63%
Literatura
Wykład ma charakter autorski, literatura jest rozproszona i dlatego studenci otrzymają materiały systematyzujące wiedzę w formie pliku PDF.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: