Theory of Gregorian Chant MKP-SL>Teorchorgr
This course has not yet been described...
(in Polish) Tryb zajęć
Course coordinators
Bibliography
Ferfoglia S., Słowo podstawowym narzędziem gregoriańskiej techniki kompozytorskiej w adaptacji
wzorców modalnych do nowych tekstów, „Liturgia Sacra” 25/2019, nr 2, s. 1–30.
Hiley D., Chorał Kościoła zachodniego, Astraia, Kraków 2019.
Sawicki B., W chorale jest wszystko, Tyniec 2014.
Literatura dodatkowa:
Agustoni L., Göschl B.J., Introduzione all’interpretazione del canto gregoriano. Principi
fondamentali, vol. I, Edizioni Torre d’Orfeo, Roma 1998.
Agustoni L., Göschl B.J., Introduzione all’interpretazione del canto gregoriano. Estetica, Edzioni
Torre d’Orfeo, Roma 2009.
Milanese G., Wymowa łaciny w śpiewie, „Studia gregoriańskie” 9/2016, s. 39–50.
Rampi F., De Lillo A., Nella mente del notatore, Editrice Vaticana 2019.
Turco A., Il neuma e il modo. Le incidenze verbo-modali sulla notazione neumatica, Città del Vaticano
2018.
Turco A., Neuma i modus, “Thesaurus musicae sacrae” 1/2017, 7–48.
Turco A., La melodia gregoriana: forza espressiva della Parola, Edizioni Torre d’Orfeo, Roma 2004
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: