Dokument elektroniczny AZD-SL>Dokele
1. Informacja i społeczeństwo informacyjne
2. Bezpieczeństwo informacyjne
3. e-administracja – ujęcie historyczno-prawne
4. e-administracja – rozwiązania informatyczne
5. Dokument elektroniczny – zdefiniowanie problemu
6. Podstawy prawne e-Dokumentu - omówienie
7. Zarządzanie dokumentem elektronicznym
8. Systemy zarządzania dokumentem elektronicznym
9. EZD RP i udział archiwów w projekcie
10. EZD RP - prezentacja cd.
11. Zarządzanie dokumentem elektronicznym w instytucja kościelnych
12. Podpis elektroniczny – definicja i podstawy prawne podpisu
13. Rodzaje podpisu elektronicznego
14. Rozwiązania techniczne podpisów elektronicznych
15. Bezpieczeństwo podpisu elektronicznego
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ew_1 posiada usystematyzowaną wiedzę na temat typów, form i nośników informacji, materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej oraz sposobów ich powstawania.
Ew_2 posiada wiedzę z zakresu działalności informacyjnej oraz nowoczesnych technologii informacyjnych.
Ew_3 ma wiedzę o miejscu archiwistyki, zarządzania dokumentacją i infobrokerstwa w systemie nauk i ich powiązaniach z innymi naukami humanistycznymi.
Eu_1 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować informacje przechowywane i udostępniane w archiwach i systemach teleinformatycznych (w tym bazodanowych).
Eu_2 potrafi obsługiwać sprzęt komputerowy oraz oprogramowanie użytkowe i specjalistyczne dla archiwistyki, biurowości i infobrokerstwo.
Eu_3 potrafi zarządzać dokumentacją za pomocą systemu teleinformatycznego.
Ek_1 rozumie i stosuje zasady etyki zawodowej kancelisty, archiwisty i infobrokera.
Ek_2 rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego, dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego. Ma świadomość swojej wiedzy i kompetencji oraz dokonuje ich ewaluacji. Wyznacza kierunki dalszego rozwoju zawodowego.
Kryteria oceniania
M_1 Wykład.
M_2 Prezentacja multimedialna.
M_3 Dyskusja.
W_1 Aktywny udział na zajęciach.
W_2 Obecność
W_3 Pozytywne zaliczenie testu końcowego.
Literatura
Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. 2001, nr 130, poz 1450).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2012 poz. 267).
Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych z dnia 12 kwietnia 2012 r. (Dz.U. z 2012 r., poz. 526).
Ustawa z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. 2005, nr 64, poz. 565 z póź. zm.).
Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych z dnia 12 kwietnia 2012 r. (Dz.U. z 2012 r., poz. 526).
Rozporządzenie Ministra Kultury w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych z dnia 16 września 2002 r. (Dz.U.2002, nr 167, poz. 1375).
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych z dnia 18 stycznia 2011 r. (Dz.U. nr 14, poz. 67).
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie wymagań technicznych formatów zapisu i informatycznych nośników danych, na których utrwalono materiały archiwalne przekazywane do archiwów państwowych z dnia 2 listopada 2006 r. (Dz.U. nr 206, poz. 1519).
Rola archiwów w procesie wdrażania systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, pod redakcją Antoniego Barciaka Doroty Drzewieckiej Katarzyny Pepłowskiej, Katowice 2018
Marucha-Jaworska, M., Podpisy elektroniczne, biometria, identyfikacja elektroniczna, Warszawa 2015
Proces informatyzacji administracji publicznej i jego wpływ na kształtowanie narodowego zasobu archiwalnego stanowiącego dziedzictwo kulturowe ludzkości
Dokumentacja elektroniczna w podmiotach publicznych, pod red. Grażyny Szpor, Warszawa 2013.
Banasikowska Janina, Stan realizacji i perspektywy rozwoju e-Administracji w Polsce, Katowice 2011.
Janowski Jacek, Definicja podpisu elektronicznego w dyrektywie o podpisie elektronicznym [w:] Podpis elektroniczny w obrocie prawnym, Warszawa 2007.
Robótka H., Współczesna biurowość. Zagadnienia ogólne, Toruń 2010.
Monarcha-Matlak A., Obowiązki administracji w komunikacji elektronicznej, Warszawa 2011.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: