Proseminarium archiwistyczne AZD-SL>Prosem
Poznanie podstawowych zasad samodzielnego gromadzenia, analizy i opracowania źródeł historycznych pod kątem pracy naukowej oraz samodzielnego przygotowywania i zredagowania krótkiej pracy naukowej.
W cyklu 2022/2023-Z:
Poznanie podstawowych zasad samodzielnego gromadzenia, analizy i opracowania źródeł historycznych pod kątem pracy naukowej oraz samodzielnego przygotowywania i zredagowania krótkiej pracy naukowej |
W cyklu 2022/2023-L:
Poznanie podstawowych zasad samodzielnego gromadzenia, analizy i opracowania źródeł historycznych pod kątem pracy naukowej oraz samodzielnego przygotowywania i zredagowania krótkiej pracy naukowej Kompetencje nabyte poprzez udział w zagranicznym stażu dydaktycznym w OPavie 24. 10-6.11.2023 w ramach Zadania 5 - "Podniesienie |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ew_1 Student identyfikuje podstawową wiedzę o warsztacie naukowym historyka-archiwisty na poziomie operacyjnym oraz zna obowiązujące zasady korzystania z dorobku innych badaczy i ich wykorzystania. (K_W01)
Ew_2 Opracowuje i przygotowuje typowe prace pisemne w zakresie archiwistyki, a także potrafi wyszukiwać i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł. (K_W03)
Ew_3 Student ma też świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności i związanej z tym konieczności samokształcenia. (K_W04)
Ew_4 Student zyskuje podstawy do prawidłowego prowadzenia działań w zakresie opracowania, katalogowania i indeksowania archiwaliów oraz prowadzenia badań historycznych w zespole archiwalnym. (K_W09)
Eu_1 posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, dobór i wyszukiwanie specjalistycznej literatury, opracowanie i prezentację wyników pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją (K_U03)
Kryteria oceniania
M_1. metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M_2. metody aktywizujące: metoda seminarium oraz dyskusji problemowej
M_3. metody podające: wykład w oparciu o prezentację
M_4. metody praktyczne: zajęcia pokazowe w wybranych archiwach
Warunkiem uzyskania zaliczenia na koniec semestru jest poprawne napisanie pracy semestralnej, aktywność, merytoryczne przygotowanie do zajęć.
Literatura
- I. Ihnatowicz, Nauki pomocnicze historii XIX i XX wieku, Warszawa 1990.
- A. Świeżawski, Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badań historycznych, Częstochowa 1999.
- K. Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Łódź 1998.
- H. Robótka, B. Ryszewski, A. Tomczak, Archiwistyka, Toruń 1989.
- H. E. Wyczawski, Przygotowanie do studiów w archiwach kościelnych, red. T. Moskal, A. K. Sitnik, Kraków 2013.
Uwagi
W cyklu 2022/2023-Z:
2 pkt. ECTS = 60 godzin = 30 godzin zajęć proseminaryjnych zgodnych z planem zajęć + 5 godzin konsultacji + 25 godzin na kwerendę, przygotowanie materiałów i napisanie pracy proseminaryjnej |
W cyklu 2022/2023-L:
2 pkt. ECTS = 60 godzin = 30 godzin zajęć proseminaryjnych zgodnych z planem zajęć + 5 godzin konsultacji + 25 godzin na kwerendę, przygotowanie materiałów i napisanie pracy proseminaryjnej |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: