Seminarium licencjackie AZD-SL>Semlic
Zdobycie umiejętności samodzielnego gromadzenia, analizy i opracowania źródeł historycznych, poszerzenie podstaw związanych z metodyką pracy archiwalnej i naukowej, poszerzenie wiedzy z zakresu archiwistyki. Finalnie - samodzielne napisanie pracy licencjackiej. Prezentowanie i analiza przez studentów poszczególnych fragmentów prac licencjackich. Poszerzenie wiedzy z zakresu edycji tekstów źródłowych.
W cyklu 2022/2023-Z:
Zdobycie umiejętności samodzielnego gromadzenia, analizy i opracowania źródeł historycznych i archiwalnych, poszerzenie podstaw związanych z metodyką pracy archiwalnej i naukowej, poszerzenie wiedzy z zakresu archiwistyki. Finalnie - samodzielne napisanie pracy licencjackiej. Prezentowanie i analiza przez studentów poszczególnych fragmentów prac licencjackich. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ew_1 Student identyfikuje podstawową wiedzę o warsztacie naukowym historyka-archiwisty na poziomie operacyjnym oraz zna obowiązujące zasady korzystania z dorobku innych badaczy i ich wykorzystania. (K_W01)
Ew_2 Opracowuje i przygotowuje typowe prace pisemne w zakresie archiwistyki, a także potrafi wyszukiwać i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł. (K_W03)
Ew_3 Student zyskuje podstawy do prawidłowego prowadzenia działań w zakresie opracowania, katalogowania i indeksowania archiwaliów oraz prowadzenia badań historycznych w zespole archiwalnym. (K_W04)
Ew_4 Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji źródeł do badań archiwistycznych (K_W09)
Eu_1 posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, dobór i wyszukiwanie specjalistycznej literatury, opracowanie i prezentację wyników pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją (K_U03)
Literatura
- I. Ihnatowicz, Nauki pomocnicze historii XIX i XX wieku, Warszawa 1990.
- H. Robótka, B. Ryszewski, A. Tomczak, Archiwistyka, Toruń 1989.
- A. Świeżawski, Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badań historycznych, Częstochowa 1999.
- K. Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Łódź 1998.
- H. E. Wyczawski, Przygotowanie do studiów w archiwach kościelnych, red. T. Moskal, A. K. Sitnik, Kraków 2013.
- U. Ecco, Jak napisać pracę dyplomową, Warszawa 2007.
Uwagi
W cyklu 2024/2025-Z:
Student potrzebuje 30 godzin czasu na uczestnictwo w seminarium, 30 godzin na wybór tematu, dobór literatury i metod badawczych, 20 godzin pracy własnej w zakresie edytorstwa źródeł oraz kolejnych 100 godzin na napisanie wymaganych dwóch rozdziałów pracy licencjackiej. Metody i narzędzia powstałe w ramach Programu „Skonsolidowany Plan Rozwoju UPJPII” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój numer i nazwa Osi priorytetowej: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, numer i nazwa Działania: 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych na podstawie umowy o dofinansowanie nr POWR.03.05.00-00-Z104/17-01, w ramach modyfikacji programu kształcenia na kierunku Archiwistyka, zarządzanie dokumentacją i infobrokerstwo, w przedmiocie Edytorstwo źródłowe są wykorzystywane w realizacji [aktualnego] przedmiotu Seminarium licencjackie. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: