Zarządzanie dokumentacją współczesną AZD-SL>Zardok-c
T_1 Charakterystyka i metody postępowania z dokumentacją osobową.
T_2 Charakterystyka i metody postępowania z dokumentacją płacową i finansowo-księgową.
T_3 Charakterystyka i metody postępowania z dokumentacją medyczną.
T_4 Charakterystyka i metody postępowania z dokumentacją sądową.
T_5 Charakterystyka i metody postępowania z dokumentacją techniczną oraz gruntowo-hipoteczną.
T_6 Charakterystyka i metody postępowania z aktami stanu cywilnego
T_7 Omówienie dokumentacji niejawnej i pracy kancelarii tajnej z wprowadzeniem do zagadnienia bezpieczeństwa informacji.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ew_1 Student ma wiedzę o miejscu archiwistyki, zarządzania dokumentacją i infobrokerstwa w systemie nauk i ich powiązaniach z innymi naukami humanistycznymi.
Ew_2 Student ma uporządkowaną wiedzę o prowadzeniu, zarządzaniu zadaniami i procesami w kancelarii oraz w archiwum bieżącym.
Eu_1 Student potrafi spełniać zadania związane z pracą w archiwach i kancelariach.
Eu_2 Student potrafi ewidencjonować i opracowywać dokumentację w archiwach bieżących świeckich i kościelnych.
Ek_1 Student rozumie i stosuje zasady etyki zawodowej kancelisty, archiwisty i infobrokera .
Ek_2 Student rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego, dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego. Ma świadomość swojej wiedzy i kompetencji oraz dokonuje ich ewaluacji. Wyznacza kierunki dalszego rozwoju zawodowego.
Kryteria oceniania
W_1 Obecność na zajęciach w wymiarze określonym przez przepisy uczelniane
W_2 Aktywny udział w dyskusji.
W_3 Znajomość omawianych zagadnień - weryfikacja za pomocą kolokwium sprawdzającego
Literatura
Lektury podstawowe:
- Kancelaria i archiwum zakładowe, red. Z. Pustuła, wyd.2, Warszawa 2001.
- P. Bunkowska, M. Jabłońska, H. Robótka, Współczesna dokumentacja typowa, Toruń 2015.
- Współczesna dokumentacja urzędowa, red. H. Robótka, Toruń 2011.
- Zbiór przepisów archiwalnych wydanych przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych w latach 1952-2000, opr. M. Tarankowska i E. Rosowska, Warszawa 2001.
Lektury uzupełniające:
- Archiwa instytucji wymiaru sprawiedliwości w służbie państwa i obywateli, pod red. J. Baranowskiego i U. Zarzyckiej-Sutter, Łódź 2001.
- Szewc A., Bandach R., Obieg dokumentacji i tworzenie zasobu archiwalnego w urzędzie gminy, Katowice 1994.
- Metodyka pracy archiwalnej, red. S. Nawrocki i S. Sierpowski, Poznań 2001.
- Praktyczny poradnik kancelaryjno-archiwalny, czyli co każdy pracownik biura wiedzieć powinien, red. T. Dzwonkowski i K. Stryjkowski, Poznań- Zielona Góra 1998.
- Robótka, H., Współczesna biurowość, Toruń 2010.
- Współczesna biurowość w administracji publicznej. Komentarz do instrukcji biurowej Prezesa Rady Ministrów z 2011 roku, Toruń 2013.
- Vademecum kancelaryjno-archiwalne, red. K. Stryjkowski, Poznań 2001.
Uwagi
W cyklu 2024/2025-Z:
Nakład pracy studenta: 30 godz. - uczestnictwo w zajęciach, 10 godz. - lektura zaleconych artykułów, dokumentów prawnych, 10 godz. - przygotowanie do ćwiczeń, 10 godz. - przygotowanie do testu końcowego |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: