Nowoczesne technologie w popularyzacji historii HIS-SM>nowtech
1. Komunikacja naukowa i etyka nowych mediów
2. Prawa autorskie w internecie
3. CMS - podstawy
4. Tekst popularnonaukowy - zasady tworzenia, redakcja, ćwiczenia praktyczne
5. Strony internetowe - przygotowanie tekstu do publikacji
6. Publikacja tekstu - ćwiczenia praktyczne
7. Joomla i WordPress - podstawy
8. Pozycjonowanie stron internetowych - podstawy
9. Komunikacja w mediach społecznościowych
10. Promocja i zwiększanie zasięgu w mediach społecznościowych
11. Tweet, post, stories - treści w mediach społecznościowych.
12. Podcasty - zasady tworzenia
13. Podcasty - edycja
14. Podcasty - ćwiczenia praktyczne
15. Materiały audiowizualne o tematyce historycznej - jak zacząć?
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Umiejętności:
H2aK_U05 posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin
w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych
H2aK_U08 potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, multimedialnych, ze specjalistami w zakresie historii oraz pokrewnych dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, oraz niespecjalistami, w języku polskim i języku obcym, a także popularyzować wiedzę o humanistyce, wytworach kultury i jej instytucjach
Kompetencje społeczne:
H2aK_K06 systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym i społecznym,
interesuje się aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi, nowatorskimi formami wyrazu artystycznego, nowymi zjawiskami kulturowymi, uwzględniając ich zróżnicowane formy i wzbogacając je specyfiką swego wykształcenia; korzysta z różnych mediów i środków komunikacji
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach (dopuszcza się 2 nieusprawiedliwione nieobecności)
Ocenianie ciągłe i aktywność studenta na zajęciach
Zadania domowe (dopuszcza się 1 niedostarczone)
Literatura
W. Werner, D. Gralik, A. Trzos, Media społecznościowe a funkcjonowanie wiedzy historycznej w Polsce. Raport z badań, "Przegląd Archiwalno-Historyczny", t. VI, Poznań 2019, s. 211-235.
A. Ciborowska, J. Lipiński, WordPress dla początkujących, Gliwice 2018.
W. Wrotek, WordPress. Programowanie. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2012.
E. Szczepaniak, Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści, które podbiją internet, Gliwice 2019.
S. Burge, Joomla! Ćwiczenia. Oficjalny podręcznik, Gliwice 2019.
I. Lupa, Media społecznościowe w marketingu i zarządzaniu. Zagadnienia z teorii i praktyki przedsiębiorstw, Katowice 2016.
L. M. Jarska, Pracownik naukowy w mediach społecznościowych - od popularyzacji nauki do kreowania wizerunku, "Toruńskie Studia Bibliologiczne" nr 2 (17)/2016, s. 201-238.
S. Cisek, R. Sapa, Komunikacja naukowa w internecie - mity i rzeczywistość, UJ 2006.
M. Niewelt, M. Kanoniak, Prawo twórców internetowych, Zabrze 2021.
Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2008.
Uwagi
W cyklu 2023/2024-L:
Nakład czasu pracy: 100 h, w tym: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: