Seminarium naukowe MK-SL>Semnau-1
Pisanie pracy pod kierunkiem promotora po wybraniu tematu mieszczącego się w zakresie problematyki danego seminarium.
możliwość wyboru tematu spośród następujących grup zagadnień :
1) monografie instytucji uczestniczących w tworzeniu i rozwijaniu religijnej kultury muzycznej (chóry, schole liturgiczne, kościelne szkoły śpiewu itp.),
2) ważne dla życia religijnego i religijnej kultury muzycznej wydarzenia (festiwale muzyki religijnej, konkursy),
3) problematyka z zakresu teologii muzyki (muzyka w liturgii),
4) prace o charakterze muzykologicznym (analiza twórczości kompozytorów, sylwetki działaczy i twórców kultury),
5) prace z zakresu estetyki muzyki.
W cyklu 2022/2023-Z:
Pisanie pracy pod kierunkiem promotora po wybraniu tematu mieszczącego się w zakresie problematyki danego seminarium. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna podstawowy repertuar związany ze studiowaniem kierunku muzyka kościelna
Zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe w historii muzyki oraz publikacje związane z zagadnieniami odpowiadającymi studiowaniu kierunku muzyka kościelna
posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych związanych ze studiowaniem muzyki kościelnej
potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej i wiedzy historycznej
umie prowadzić dialog światopoglądowy, ekumeniczny i międzyreligijny
posiada umiejętność samooceny, konstruktywnej krytyki w stosunku do działań innych osób, podjęcia refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą
uczestniczy w życiu kulturalnym i społecznym, korzystając z różnych mediów i uwzględniając ich różnicowanie formy oraz wzbogacając je specyfiką swego wykształcenia
Rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia się innych osób oraz potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Kryteria oceniania
wymagania końcowe – zaliczenie roku, forma oceny
realizacja zleconego zadania
Zaliczenie
Literatura
Literatura podstawowa
Seweryniak H, Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000
Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995
Myśków J., Elementy metodyki pracy naukowej, „Studia Theologica Varsaviensia” 21 (1983) s. 221-258
Wyczawski H.E., Technika pisania pracy magisterskiej, Wrocław 1991
Literatura uzupełniająca
Orczyk J., Zarys metodyki pracy umysłowej, Warszawa 1984
W cyklu 2022/2023-Z:
Literatura podstawowa Literatura uzupełniająca |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: