Seminarium naukowe MK-SM>Semnau-4
Pisanie pracy magisterskiej na temat uzgodniony i zaakceptowany przez promotora.
W trakcie zajęć seminaryjnych student prezentuje sukcesywnie fragmenty napisanej pracy.
Na seminarium magisterskim student może kontynuować badania prowadzone w trakcie seminarium licencjackiego, pogłębiając i poszerzając zakres dotychczasowych badań.
Może także wybrać nowy temat badań spośród zaproponowanych przez promotora grup zagadnień, określonych przez profil naukowy danego seminarium.
Opracowuje monografie instytucji uczestniczących w tworzeniu i rozwijaniu religijnej kultury muzycznej
Opracowuje znaczące dla życia religijnego i religijnej kultury muzycznej wydarzenia (festiwale muzyki religijnej, konkursy)
Opracowuje problematyka z zakresu teologii muzyki (wyznaczniki sakralności muzyki, aspekty teologiczne muzyki liturgicznej i pozaliturgicznej),
Opracowuje prace o charakterze muzykologicznym (analiza twórczości kompozytorów, sylwetki działaczy i twórców kultury)
Tryb zajęć
Efekty kształcenia
Student wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiowanego kierunku muzyka kościelna oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego rozwoju artystycznego
zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady prawa autorskiego oraz zarządzania zasobami własności intelektualnej
posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych dotyczących zagadnień szczegółowych związanych ze studiowaniem kierunku muzyka kościelna, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł z obszaru kształcenia w zakresie sztuki i nauk humanistycznych
systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym, interesuje się aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi, nowatorskimi formami wyrazu artystycznego, nowymi zjawiskami w sztuce
Kryteria oceniania
wymagania końcowe – zaliczenie roku, forma oceny
kontrola przygotowanych projektów
realizacja zleconego zadania
Zaliczenie z oceną
Literatura
Literatura podstawowa
Seweryniak H, Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000
Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995
Myśków J., Elementy metodyki pracy naukowej, „Studia Theologica Varsaviensia” 21 (1983) s. 221-258
Wyczawski H.E., Technika pisania pracy magisterskiej, Wrocław 1991
Literatura uzupełniająca
Orczyk J., Zarys metodyki pracy umysłowej, Warszawa 1984
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: