Pedagogika rodziny NOR-SL>Pedrod-w
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z pedagogicznymi aspektami funkcjonowania rodziny. Zostanie zwrócona uwaga na strukturę rodziny, uwarunkowania procesu wychowania oraz pełnienie funkcji opiekuńczo-wychowawczej w rodzinie.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
1. Student opisuje teoretyczne podstawy wychowania w rodzinie
2. Student objaśnia różne obszary realizacji procesu wychowania w rodzinie
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Student analizuje środowisko rodzinne pod kątem realizacji procesu wychowania
KOMPETENCJE:
1. Student przyjmuje postawę zaangażowania na rzecz wspierania realizacji procesu wychowania w rodzinie
Kryteria oceniania
1. Kolokwium ustne na koniec semestru sprawdzające znajomość podstaw i obszarów wychowania w rodzinie
Literatura
Godawa G., Rodzina wobec nieuleczalnej choroby dziecka. Aspekty tanatopedagogiczne, Kraków: Impuls, 2018, s. 155-208.
Kawula S., Brągiel J., Janke A.W., Pedagogika rodziny. Obszary, panorama, problemy, Toruń: Adam Marszałek, 2007.
Lektury uzupełniające:
Homplewicz J., Pedagogika rodziny, Rzeszów: ITP, 2000.
Mastalski J., Chrześcijanin wobec agresji w rodzinie. Perspektywa pedagogiczna, Kraków: WN PAT Wydawnictwo, 2006.
Wilk J., Pedagogika rodziny – zagadnienia wybrane, Lublin: Episteme, 2016.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: