Psychologia rozwojowa NOR-SL>Psyroz-c
Pojęcie normy rozwojowej. Podstawowe teorie rozwoju. Dysharmonie i zaburzenia rozwojowe.
1. Okres prenatalny.
2. Wczesne dzieciństwo.
3. Średnie dzieciństwo.
4. Późne dzieciństwo.
5. Adolescencja.
6. Wczesna dorosłość.
7. Średnia dorosłość.
8. Późna dorosłość.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
1. Student posiada podstawową wiedzę o człowieku – jego rozwoju biologicznym, psychicznym, społecznym i duchowym – oraz środowisku kulturowym, będącym jego kontekstem socjalizacyjnym.
2. Student posiada podstawową wiedzę o specyfice i przyczynach problemów człowieka w cyklu życia.
UMIEJĘTNOŚCI
3. Student dostrzega, nazywa i interpretuje zjawiska oraz procesy społeczne związane z funkcjonowaniem człowieka w środowisku społecznym wskazując czynniki optymalizujące oraz zagrażające zaspokajaniu potrzeb i osiągania celów.
4. Student posiada umiejętność analizowania i rozumienia ludzkich zachowań w powiązaniu ze zjawiskami społecznymi.
KOMPETENCJE (POSTAWY)
5. Umie formułować i uzasadniać własne opinie w kwestiach społecznych.
Kryteria oceniania
egzamin pisemny, prezentacja/referat
Literatura
J. Trempała, Psychologia rozwoju człowieka, PWN
D. Kornas-Biela, Wokół początku życia ludzkiego, PAX
H.R. Schaffer, Psychologia dziecka, PWN
B. Harwas-Napierała, J. Trempała, Psychologia rozwoju, PWN
W cyklu 2023/2024-L:
J. Trempała, Psychologia rozwoju człowieka, PWN D. Kornas-Biela, Wokół początku życia ludzkiego, PAX H.R. Schaffer, Psychologia dziecka, PWN B. Harwas-Napierała, J. Trempała, Psychologia rozwoju, PWN |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: