Projekt terapeutyczny NOR-TEZ-SL>Proter-w
Studenci zapoznają się z metodologią projektowania i zastosowania projektów w praktyce życia społecznego: projekt terapeutyczny jako działanie interdyscyplinarne i zespołowe; tok postępowania celowościowego;
formy i rodzaje dofinansowywania projektów; warunki skuteczności programów; konstrukcja, monitorowanie i ewaluacja projektów.
W cyklu 2022/2023-Z:
Przedstawiona zostanie metodologia projektowania |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student zna i nazywa zasadnicze pojęcia z zakresu metodologii projektowania. Zna i nazywa sytuacje problemowe oraz zapotrzebowania w wybranych grupach społecznych i środowiskowych.
Umiejętności:
Student w podstawowy sposób interpretuje wskaźniki sytuacji problemowych i zapotrzebowań środowiskowych, koordynuje i wykorzystuje adekwatne metody działań, projektuje, ocenia i prezentuje odpowiednie do problemów i zapotrzebowań sposoby i formy działań.
Kompetencje:
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma świadomość wagi profesjonalizmu zawodowego w podejmowaniu działań projektowych.
Kryteria oceniania
Prezentacja zrealizowanego projektu edukacyjnego wraz z dokumentacją
Literatura
Lektury podstawowe:
Kotlarska-Michalska A. (red.). (1999). Diagnozowanie i projektowanie w pracy socjalnej. Poznań
Marynowicz-Hetka E., Piekarski J. (wybór). (1996). Wokół problemów działania społecznego. Warszawa
Lektury uzupełniające:
1. Robertis de C. (1996). Metodyka działania pracy socjalnej. Warszawa
2. Kotlarska-Michalska (red.), Diagnoza i projektowanie w pracy socjalnej, Poznań 1999.
W cyklu 2022/2023-Z:
Kotlarska-Michalska A. (red.). (1999). Diagnozowanie i projektowanie w pracy socjalnej. Poznań |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: