Projekt terapeutyczny NOR-TEZ-SL>Proter-wa
Warsztaty są zorientowane praktycznie. Studenci poznają metodologiczne oraz prakseologiczne korzenie projektu terapeutycznego, możliwości jego zastosowania, zapoznają się z podstawowym jego schematem oraz zastosują zdobytą wiedzę w praktyce (opracują i praktycznie zrealizują projekt). Ma to na celu przygotować studentów do radzenia sobie z bardziej złożonymi jego wersjami, stosowanymi przez różne instytucje publiczne i prywatne.
W ramach warsztatów studenci wykorzystują wiedzę teoretyczną w celu stworzenia i realizacji własnych projektów.
Pracują zespołowo, co umożliwia im podjęcie działań najbardziej zbliżonych do realizacji profesjonalnych projektów terapeutycznych.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student będzie:
w sferze wiedzy:
- znał strukturę projektu terapeutycznego i teoretyczne podstawy jego konstruowania
w sferze umiejętności:
- potrafił samodzielnie pozyskiwać dane potrzebne dla analizy zjawisk i procesów
- potrafił dobierać skuteczne strategie, metody i formy interwencji
- potrafił praktycznie skonstruować i zrealizować prosty projekt terapeutyczny
w sferze kompetencji społecznych:
- zdolny do konstruowania projektu socjalnego i doceniał jego wartość w przeprowadzaniu trwalej zmiany społecznej
- świadomy konieczności stosowania wiedzy i umiejętności w praktyce zawodowej i stałego podnoszenia swoich kompetencji
Kryteria oceniania
Opracowanie, przeprowadzenia projektu terapeutycznego.
Literatura
1. Kantowicz E., „Teoretyczny kontekst projektu socjalnego i próby jego zastosowań”, „Praca Socjalna”, 2000, nr 4.
2. Niesporek A., Projekt socjalny, w: S. Pawlas-Czyż (red.), Praca socjalna wobec współczesnych problemów społecznych, Toruń 2007, s. 75 – 81.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: