Seminarium licencjackie z historii sztuki bizantyńskiej ODK-SHS-SL>Semlic4-5
Omówienie problematyki badawczej związanej z zaaprobowanymi przez prowadzącego tematami.
Zapoznanie z metodologią badawczą i zasadami redagowania prac.
Praca nad tekstami źródłowymi i ich krytyka.
Referowanie kolejnych fragmentów prac licencjackich i dyskusja nad nimi.
Przygotowanie pracy licencjackiej.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi poprawnie posługiwać się aparatem naukowym historyka sztuki i wykorzystać umiejętności nabyte w trakcie studiów.
Student posiada wiedzę na temat współczesnych metod badawczych.
Student nabywa umiejętności przeprowadzenia samodzielnie analizy i krytycznej oceny wybranej problematyki.
Student potrafi analizować i interpretować teksty źródłowe.
Student nabywa umiejętności przygotowania wystąpień ustnych i pisemnych.
Kryteria oceniania
Zaliczenie bez oceny na podstawie obecności i aktywności na zajęciach.
Prezentacja fragmentów pracy licencjackiej na odpowiednim poziomie merytorycznym i warsztatowym.
Literatura
Khrushkova L. G., Geschichte der Christlichen Archäologie in Russland vom 18. bis ins 20. Jahrhundert, "Römische Quartalschrift für christliche Altertumskunde und Kirchengeschichte", 106 (2011) s. 229–252;
07 (2012) s. 74–119; 108 (2013), s. 254-287.
Grotowski P., The Crisis in Byzantine Art History - some remarks on the state-of-the-art in the academic discipline, [w:] "Христианский Восток", 8 (XIV). Новая серия. СПб 2015.
Lektury uzupełniające:
Szczegółowa bibliografia jest dobierana do problematyki poszczególnych prac licencjackich, a jej dobór stanowi część samodzielnej pracy studenta. Opracowania naukowe i teksty źródłowe podawane są przez prowadzącego w trakcie zajęć w zależności od tematu dyskusji.
W cyklu 2022/2023-Z:
Khrushkova L. G., Geschichte der Christlichen Archäologie in Russland vom 18. bis ins 20. Jahrhundert, "Römische Quartalschrift für christliche Altertumskunde und Kirchengeschichte", 106 (2011) s. 229–252; |
W cyklu 2023/2024-Z:
Khrushkova L. G., Geschichte der Christlichen Archäologie in Russland vom 18. bis ins 20. Jahrhundert, "Römische Quartalschrift für christliche Altertumskunde und Kirchengeschichte", 106 (2011) s. 229–252; Lektury uzupełniające: |
W cyklu 2024/2025-Z:
Khrushkova L. G., Geschichte der Christlichen Archäologie in Russland vom 18. bis ins 20. Jahrhundert, "Römische Quartalschrift für christliche Altertumskunde und Kirchengeschichte", 106 (2011) s. 229–252; |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-Z:
Student uczestniczy w zajęciach w semestrze zimowym i letnim o łącznym wymiarze 60h. Ponadto przygotowuje pod kierunkiem prowadzącego seminarium pracę licencjacką (w wymiarze 150h w ciągu roku akademickiego) oraz przygotowuje się do obrony pracy licencjackiej (30h). łącznie student uzyskuje w ramach zajęć 8 punktów ECTS. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Student uczestniczy w zajęciach w semestrze zimowym i letnim o łącznym wymiarze 60h. Ponadto przygotowuje pod kierunkiem prowadzącego seminarium pracę licencjacką (w wymiarze 150h w ciągu roku akademickiego) oraz przygotowuje się do obrony pracy licencjackiej (30h). łącznie student uzyskuje w ramach zajęć 8 punktów ECTS. |
W cyklu 2024/2025-Z:
Student uczestniczy w zajęciach w semestrze zimowym i letnim o łącznym wymiarze 60h. Ponadto przygotowuje pod kierunkiem prowadzącego seminarium pracę licencjacką (w wymiarze 150h w ciągu roku akademickiego) oraz przygotowuje się do obrony pracy licencjackiej (30h). łącznie student uzyskuje w ramach zajęć 8 punktów ECTS. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: