Konwersatorium z języka angielskiego OGO-KPWUM-N-ANG-2-EG
POZIOM B2
Zagadnienia tematyczne
branding, PR, marketing - wprowadzenie
rodzaje i modele prowadzenia działalności gospodarczej
kwalifikacje i zdolności
edukacja i kariera zawodowa
Funkcje językowe
prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej
wyrażanie własnej opinii oraz popieranie jej przykładami w sposób zgodny z zasadami kultury wypowiedzi
prowadzenie rozmowy telefonicznej
przygotowywanie CV oraz listu motywacyjnego
tworzenie notatek informacyjnych
udzielanie informacji
Zagadnienia gramatyczno – leksykalne
tworzenie pytań pośrednich i bezpośrednich
doskonalenie użycia czasów angielskich
Doskonalenie stopniowania przymiotników oraz przysłówków
wyrażenia używane w rozmowie telefonicznej
wyrażenia używane w rozmowie o pracę
Słownictwo z zakresu:
Branding
PR
Marketing
Edukacja i szkolnictwo
Terminologia CV oraz cover letters
Kariera zawodowa
IT
________________________________________
POZIOM C1
Treści kształcenia:
Zagadnienia tematyczne
branding, PR, marketing - wprowadzenie
kwalifikacje, zdolności i kompetencje zawodowe
Przemysł i jego sektory
Rodzaje i struktura przedsiębiorstw
Analiza finansowa przedsiębiorstw
edukacja i kariera zawodowa
społeczna odpowiedzialność biznesu
Funkcje językowe
przygotowanie biogramu i biografii
wyrażanie własnej opinii oraz popieranie jej przykładami w sposób zgodny z zasadami kultury wypowiedzi
prowadzenie rozmowy telefonicznej
określanie priorytetów
delegowanie zadań
analizowanie CV
udzielanie informacji
Zagadnienia gramatyczno – leksykalne
wykorzystanie strony biernej w korespondencji
doskonalenie użycia czasów angielskich
wyrażenia używane w rozmowie kwalifikacyjnej oraz w trakcie analizy CV
Słownictwo z zakresu:
Branding
PR
Marketing
Kompetencje zawodowe, umiejętności, cechy
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Kariera zawodowa
Skuteczne zarządzanie grupą (teamwork)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Rozwój umiejętności i kompetencji językowych tak, aby student:
znał słownictwo w zakresie omówionych tematów;
wykorzystywał nowo poznane słownictwo w działaniach komunikacyjnych o różnym charakterze: dyskusja, prezentacja, przemowa;
rozpoznawał swe błędy oraz przejęzyczenia i poprawiał je;
swobodnie wypowiadał się na tematy poruszane na zajęciach prezentując szeroki zasób słownictwa;
kontrolował swoją wypowiedź pod względem zarówno treści jak poprawności gramatycznej;
znał szeroki wachlarz środków ekspresji językowej umożliwiających komunikację z rodzimym użytkownikiem języka;
czytał ze zrozumieniem teksty o różnorakiej tematyce;
opracowywał prezentacje na wybrane tematy.
Kryteria oceniania
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
*Ze zmianami w trakcie nauczania zdalnego
1. Lektorat języka angielskiego trwa cztery lub sześć semestrów i zakończony jest egzaminem.
2. Aby zaliczyć semestr student jest zobowiązany do przestrzegania niżej wymienionych zasad i terminów.
3. Obowiązek frekwencji: dopuszczalna jest TYLKO dwukrotna nieobecność na zajęciach (z jakiegokolwiek powodu); student może być nieobecny więcej niż dwa razy bez konieczności odpracowywania zajęć tylko w wyjątkowych sytuacjach i tylko z bardzo ważnych powodów. Wówczas jest zobowiązany niezwłocznie poinformować lektora prowadzącego o swojej nieobecności oraz przynieść pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy – żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną) w terminie do miesiąca od zaistniałej nieobecności. Jeżeli ten termin zostanie przekroczony, nieobecność Studenta traktuje się jako nieobecność nieusprawiedliwioną.
Obowiązek frekwencji dotyczy zajęć realizowanych w sposób synchroniczny na platformie Microsoft Teams. W przypadku zajęć realizowanych w sposób asynchroniczny na platformie e-kursy w ramach realizacji obowiązku frekwencji, student zobowiązany jest terminowo wykonywać wszystkie zadania zlecone przez lektora prowadzącego.
W razie większej liczby nieobecności niż dwie w semestrze, każda następna (wyłączywszy powyżej omówione sytuacje wyjątkowe) winna być odpracowana na zajęciach w ramach swojego poziomu. Odrabianie zajęć preferowane jest u lektora prowadzącego, jeżeli jednak nie jest to możliwe, student może ubiegać się o odrobienie nadprogramowych nieobecności u innego lektora.
*w nauczaniu zdalnym: odrabianie nieobecności odbywa się tylko u lektora prowadzącego.
Student jest wówczas zobowiązany do kontaktu z wybranym lektorem i zgłoszenia chęci udziału w zajęciach na co najmniej 2 dni robocze przed wybranymi zajęciami. Prośba Studenta może być odrzucona w uzasadnionych przypadkach, na przykład już zgłosiło się kilka osób do danego lektora na te same zajęcia, a sala jest za mała, aby wszystkich pomieścić, etc. Wówczas Student powinien zgłosić się do innego lektora. W sytuacjach wyjątkowych i uzasadnionych istnieje możliwość odpracowania nieobecności na dyżurze u lektora prowadzącego według ustalonych przez lektora zasad (zwykle jest to odpowiedź ustna z materiału omówionego na opuszczonych przez studenta zajęciach lub przygotowanie wypowiedzi z artykułu).
4. W trakcie semestru student jest oceniany w sposób ciągły. Ocenia się przygotowanie Studenta do zajęć, pracę na zajęciach, zadania domowe, prezentacje, projekty, kolokwia itp. Każda z wymienionych wcześniej prac musi być zaliczona, a oceny niedostateczne poprawione.
W przypadku ocen z testów i kolokwiów (ocen śródsemestralnych) stosuje się poniższe progi:
91% > bardzo dobry
81% > plus dobry
71% > dobry
61% > plus dostateczny
51% > dostateczny
a. Zadania domowe – Student jest zobowiązany do oddawania prac pisemnych w terminie do dwóch tygodni od ich zadania.
UWAGA!!!
• Po przekroczeniu tego terminu prace student otrzymuje ocenę ndst
• W przypadku podejrzenia o niesamodzielną pracę np. praca napisana przez kogoś innego lub gdy w większości jest ona ściągnięta z Internetu czy też innego gotowego źródła Student jest zobowiązany do napisania pracy jeszcze raz – samodzielnie i oddania do dwóch tygodni od momentu zlecenia. Jeżeli kolejna praca jest niesamodzielna lub termin oddania został przekroczony Student otrzymuje ocenę ndst.
• Student jest zobowiązany do oddawania zadań z zachowaniem zasad estetyki: na czystym papierze, w druku, czytelną czcionką, z marginesami bocznymi i górnymi oraz z odstępami między liniami. Prace mają być podpisane oraz przed oddaniem sprawdzone pod względem poprawności ortograficznej w edytorach tekstu. Prace niespełniające tych podstawowych wymogów nie będą przyjmowane!
b. Prezentacje – Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę obniżoną o jeden stopień.
c. Projekty grupowe – Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę niższą o stopień.
d. Testy/ kolokwia – Student zobowiązany jest do przystąpienia w ustalonym terminie do zapowiedzianego testu pisemnego po każdej jednostce dydaktycznej podręcznika w ciągu semestru. Test trwa od 30-90 minut.
UWAGA!!!
• W razie nieusprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kartkówce, Student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu lub ustalenia terminu jego napisania. Lektorzy w takiej sytuacji zwiększają próg potrzebny do zaliczenia testu, mogą również dodać ćwiczenia wspomagające. W takim przypadku występuje następująca punktacja: 61%-71% - dst, 72%-80% - dst plus, 81%-91% db, 92%-99% db plus, 100% - bdb.
• W razie usprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kartkówce, student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu, przedstawiając pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy –żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną).
• W przypadku ściągania lub podpowiadania lub pisania za kogoś Studenci otrzymują ocenę ndst bez ostrzeżenia i są zobowiązani do opuszczenia sali i ponownego napisania testu według zasad dla nieobecności nieusprawiedliwionej ze wszystkimi tego konsekwencjami.
5. System oceniania – Ocenę semestralną stanowi średnia ważona z wszystkich ocen uzyskanych w danym semestrze przez Studenta. Skalę ważoną stosuje się według uznania prowadzącego stosując ogólną zasadę, że dla prezentacji długiej, testu „po rozdziale” – ocenę mnożymy razy 2, dla prezentacji krótkiej, kartkówki” – ocenę mnożymy razy 1.
* W przypadku realizacji kształcenia w formie zdalnej lub mieszanej system oceniania jest zmodyfikowany. Ocena semestralna to składowa następujących elementów:
Testy
Dłuższe wypowiedzi ustne realizowane w formie wybranej przez lektora
Aktywność na zajęciach
Praca studenta na platformie e-learningowej
Każda z tych części stanowi 25% oceny końcowej. Zachowane są progi zaliczeniowe dotyczące testów i kolokwiów.
a. W przypadku ocen semestralnych stosuje się zaokrąglenia od średniej ważonej, co daje nam następujące oceny:
4,75 – 5,00 - bardzo dobry
4,50 – 4,74 - plus dobry
3,75 – 4,49 - dobry
3,50 – 3,74 - plus dostateczny
3,00 – 3,49 - dostateczny
UWAGA!!! Jeśli Student otrzymał z zaliczeń cząstkowych ocenę/oceny niedostateczne, a następnie poprawił tę ocenę/oceny na ocenę/oceny dostateczne i po zliczeniu średniej wynosi ona poniżej 3,0, to mimo to Student otrzymuje ocenę semestralną 3,00.
Literatura
POZIOM B2
Lektury podstawowe:
Allison J., Townend J. oraz Emmerson P., The Business 2.0 B2 Upper Intermediate, Macmillian, 2013
Lektury uzupełniające:
Artykuły z wybranych czasopism anglojęzycznych publikowane online
Artykuły zamieszczone na stronach podejmujących problematykę PR, brandingu oraz marketingu
POZIOM C1
Lektury podstawowe:
Allison J., Appleby R. oraz de Chazal E., The Business 2.0 C1 Advanced, Macmillian, 2013
Lektury uzupełniające:
Artykuły z wybranych czasopism anglojęzycznych publikowane online
Artykuły zamieszczone na stronach podejmujących problematykę PR, brandingu oraz marketingu
W cyklu 2022/2023-L:
POZIOM B2 Lektury podstawowe: Allison J., Townend J. oraz Emmerson P., The Business 2.0 B2 Upper Intermediate, Macmillian, 2013 Lektury uzupełniające: Artykuły zamieszczone na stronach podejmujących problematykę PR, brandingu oraz marketingu POZIOM C1 Allison J., Appleby R. oraz de Chazal E., The Business 2.0 C1 Advanced, Macmillian, 2013 Lektury uzupełniające: Artykuły z wybranych czasopism anglojęzycznych publikowane online Artykuły zamieszczone na stronach podejmujących problematykę PR, brandingu oraz marketingu |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-L:
W przypadku zajęć realizowanych w trakcie 30 h spotkań z Prowadzącym, nakład pracy Studenta/Studentki wynosi: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: