Szkolenia pracowników PSY-Biz>SzkolWar
Treści kształcenia:
1. Rozwój kompetencji pracowniczych w organizacjach.
2. Badanie i analiza potrzeb szkoleniowych - metody oraz dobre praktyki w biznesie.
3. Projektowanie działań szkoleniowych w oparciu o wyznaczone cele.
4. Metody i techniki prowadzenia warsztatów (mini-wykład, studium przypadku, dyskusja, symulacja, trening oparty na odgrywaniu ról, gry szkoleniowe, praca w grupach, praca indywidualna i inne)
5. Sytuacje trudne w pracy trenerskiej - jak sobie z nimi radzić? Proces grupowy.
6. Ewaluacja działań szkoleniowych.
7. Kompetencje i rozwój zawodowy trenera.
8. Elementy facylitacji i myślenia wizualnego w biznesie.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
• Studenci zapoznają się z metodologią identyfikacji i analizy potrzeb rozwojowych, projektowania, prowadzenia i ewaluacji szkoleń dla pracowników
• Studenci dowiedzą się jakie są narzędzia pracy trenerskiej oraz techniki podczas prowadzenia szkoleń i będą mieli możliwość przećwiczyć je w praktyce
• Studenci rozwiną umiejętność zarzadzania procesem grupowym i facylitacji pracy grupy.
• Studenci wzmocnią postawę uważności i rzetelności w pracy trenerskiej.
Kryteria oceniania
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
Obecność obowiązkowa
możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności
Projekt szkolenia 20 pkt
Poprawnie wypełniony plik
Przeprowadzenie warsztatu na wybranych zajęciach 60 pkt
Rozpoczęcie: przywitanie, plan, kontrakt i rundka wstępna 10 pkt
Przeprowadzenie modułu szkolenia zgodnie z cyklem Kolba 10 pkt
Adekwatnie dobrana merytoryka przekazu 10 pkt
Adekwatnie dobrana metodyka przekazu 10 pkt
Dobre planowanie czasu 10 pkt
Właściwe zakończenie: podsumowanie, ewaluacja 10 pkt
Ewaluacja szkolenia 10 pkt
Raport poszkoleniowy one-pager 10 pkt
OCENY
Bardzo dobry: 93 - 100 pkt
Dobry plus: 85 - 92 pkt
Dobry: 77 - 84 pkt
Dostateczny plus: 69 - 76 pkt
Dostateczny: 61 - 68 pkt
Niedostateczny – poniżej 60 pkt
Literatura
Lektury podstawowe:
1. Matras J., Żak R. (2018) Trener w rolach głównych. Podręcznik pracy trenera. Warszawa: PWN
Lektury uzupełniające:
1. Clark R.C. (2014), Szkolenia oparte na dowodach. Poradnik dla trenerów, Wrocław: Moderator
2. Góras. D. (2024) Notestorming. Atlas narzędzi rozwiązywania problemów w biznesie i rozwoju osobistym. Gliwice: Onepress
3. Mann T., Marszewska J. (2018) Facylitacja – wiedza, umiejętności, sztuka czy magia? Warszawa: Wydawnictwo RP
4. Jóźwik K., Zwoliński S. Myślenie wizualne w biznesie. Warszawa 2019: MT Biznes
5. Kuźniak A. (red., 2010) Vademecum Trenera, Kraków: Wydawnictwo Akademickie
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: