Psychological perspective of human life PSY-Coach>Psychhuman
Treści kształcenia:
W tym roku, będziemy poznawać ujęcie życia ludzkiego z punktu widzenia psychologii pozytywnej. Naszym głównym tekstem, do którego będziemy nawiązywać w czasie wykładu i dyskusji po nim będzie tekst: Seligman, M. E. P. (2002). Authentic happiness: Using the new positive psychology to realise your potential for lasting fulfillment. The Free Press.
Tematyka poszczególnych wykładów/Lecture topics:
1. Introduction – Rules of the course (Wprowadzenie – zasady udziału w kursie)
2. Positive feeling and positive character (Pozytywne uczucia i pozytywny charakter)
3. How psychology lost its way and I found mine ( Jak psychologia się zgubiła, a ja znalazłem swoją)
4. Why bother to be happy? (Po co zawracać sobie głowę byciem szczęśliwym?)
5. Can you make yourself lastingly happier? (Czy możesz uczynić siebie trwale szczęśliwszym?
6. Satisfaction about the past (Zadowolenie z przeszłości)
7. Optimism about the future (Optymizm co do przyszłości)
8. Happiness in the present (Szczęście w teraźniejszości)
9. Renewing strength and virtue (Odnawianie siły i cnoty)
10. Your signature strengths (Twoje mocne strony)
11. Work and personal satisfaction (Praca i satysfakcja osobista)
12. Love (Miłość)
13. Raising children (Wychowywanie dziecis
14. Reprise and summary (Powtórzenie i podsumowanie)
15. Meaning and purpose (Znaczenie i cel)
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
(PPMpK_W01) na poziomie zaawansowanym swobodnie posługuje się terminologią
w języku angielskim, właściwą dla psychologii, stosownie do tematu wykładu
UMIEJĘTNOŚCI:
(PPMpK_U04) potrafi w sposób spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i piśmie w języku angielskim specjalistycznym dla psychologii
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
(PPMpK_K01) przejawia potrzebę uczenia się przez całe życie terminologii specjalistycznej dla psychologii w języku angielskim
Kryteria oceniania
Metody i narzędzia dydaktyczne:
Przebieg wykładu:
1. Obecność na wykładach obowiązkowa.
2. Studenci czytają tekst rozdziału przed wykładem,
3. Na początku wykładu studenci mogą zapytać lub skomentować poprzedni wykład i zapytać o sprawy niezrozumiałe w przeczytanym tekście rozdziału.
4. W trakcie wykładu interaktywnego, studenci wskazani z imienia i nazwiska, mają możliwość reakcji na tezy postawione przez wykładowcę związane z lekturą. Ciekawe i oparte na lekturze odpowiedzi punktowane są „+”, odpowiedzi świadczące o nieznajomości lektury lub poprzednich wykładów punktowane są na „-”. Jeśli starczy czasu, studenci mogą odnieść się do przedstawionych treści, jeśli nie starczy czasu mogą to uczynić na początku następnego wykładu.
Forma i warunki zaliczenia
Przebieg egzaminu:
5. Osoby z samymi plusami, mogą starać się o zaliczenie kursu w terminie zerowym na podstawie redakcji rozdziału podręcznika psychologii personalistycznej rozpoczętego przez poprzedni rocznik.
Pozostałe osoby maja do wyboru dwie opcje
6. Zdawanie egzaminu z wykładów i lektury w formie testu z krótkim czasem odpowiedzi. Uwaga!!! Do punktacji wliczane są jedynie pytania o wysokiej rzetelności, a nie wszystkie pytania, na które odpowiedzieli studenci.
7. Osoby, którym nie odpowiada z różnych powodów wersja testowa, mogą zdawać egzamin w formie ustnej, ze względu na długość egzaminu, można zdawać poszczególne fragmenty kursu w trakcie dyżurów już w trakcie roku szkolnego, w miarę wolnych miejsc na dyżurach. Dlatego warto taką chęć zgłosić już na początku kursu.
Bez względu na formę egzaminu przedmiotem egzaminu jest całość materiału (wykłady + podręcznik), a nie losowe zagadnienia.
8. Do liczby punktów uzyskanych na egzaminie doliczane są plusy uzyskane w trakcie wykładów.
Literatura
Lektury podstawowe/Obligatory reading:
Seligman, M. E. P. (2002). Authentic happiness: Using the new positive psychology to realize your potential for lasting fulfillment. The Free Press.
Lektury uzupełniające/Optional reading:
Allers, R. (1939). Self-improvement. Benziger Brothers.
Bühler, C. (1968). The course of human life as a psychological problem. Human Development 11, 184-200.
Dabrowski, K. (2015). Personality shaping through positive disintegration. Red Pill Press.
Frankl, V. E. ( 1946/1992). Man’s search of meaning. Beacon Press.
Jacobsen, B. (2008). Invitation to existential psychology: A psychology for the unique human being and its applications in therapy. John Wiley & Sons.
May, R. (2015). The discovery of being. WW Norton & Company.
Spitzer, R. (2015). Finding true happiness: Satisfying our restless hearts. Ignatius Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: