Procesy poznawcze PSY-SJ>Procespozw
Wykłady obejmować będą następujące tematy
1. Ogólne omówienie procesów poznawczych
2. Procesy percepcji
3. Myślenie
4. Schematy poznawcze i terapia poznawcza
5. Inteligencja
6. Inteligencja emocjonalna
7. Sztuczna inteligencja
8. Uczenie się
9. Pamięć
10. Mowa (język)
11. Uwaga i świadomość
12. Ja i Self
13. Wyobraźnia
14. Twórczość
15. Patologia procesów poznawczych
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PS W10 Znajomość rodzajowej specyfiki najważniejszych procesów poznawczych (PP) tj.: spostrzegania (percepcja), myślenia, wyobraźni, uwagi, pamięci, uczenia się – ważniejszych ich odmian i uwarunkowań przebiegu.
Wiedza dotycząca powiązań i interakcji pomiędzy poszczególnymi procesami poznawczymi (PP) – umysł jako systemu przetwarzania informacji.
PS U05 Umiejętność operowania szczegółową wiedzą o PP w świetle omawianych koncepcji teoretycznych i próba odnoszenia jej do kontekstów życia codziennego.
PS K 01. Uwrażliwienie na specyficzne cechy dyskursu akademickiego – mówionego i pisanego .
Kryteria oceniania
Praca własna studenta
Egzamin testowy obejmujący materiał z wykładów i ćwiczeń
Literatura
Lektury podstawowe:
1. Sterneberg R. J. (1999). Psychologia poznawcza. Warszawa: WSIP.
2. Maruszewski T. (2011). Psychologia poznania. Umysł i świat. Gdańsk: GWP.
3. Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B. (2006). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN. (Ebook) (BONITO)
Lektury uzupełniające:
1. Nęcka, E. (2011). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP.
2. Mirski, A. (2013). Zarządzanie twórczością w przedsiębiorstwie kultury. Kraków: Wydawnictwo Wzorek (książki mogę dostarczyć do biblioteki)
3. Gardner H. (2002) Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Poznań: Media Rodzina
4. Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia. Poznań: Media Rodzina.x1 (BONITO)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: