POZIOM B1.
Treści kształcenia:
- doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B1 poprzez kształcenie umiejętności opowiadania o sobie, swojej rodzinie, swoim otoczeniu, celach życiowych, doświadczeniach z przeszłości oraz sytuacjach obecnych
- doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem.
- wzbogacanie zasobu słownictwa
- ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji
- zapoznanie ze sposobami wyjaśniania i parafrazowania niejasnych informacji
- tworzenie prostych wypowiedzi pisemnych na wybrany temat
- obszar leksykalny (opis upodobań oraz zajęć w wolnym czasie, słownictwo związane z wakacjami i podróżowaniem, opis ważnych wydarzeń i przygód z przeszłości, słownictwo związane z rodziną, różnymi etapami życia)
- obszar funkcji językowych (zapoznanie się ze sposobami reagowania na różne sytuacje życiowe)
- obszar strukturalno-gramatyczny (~tworzenie zdań oznajmujących, przeczących oraz pytających w czasach: Present Continuous, Present Simple, Present Perfect, Past Simple, Past Continuous oraz przy użyciu czasu przyszłego ~poprawne użycie wszystkich rodzajów zaimków ~formy dzierżawcze ~stopniowanie przymiotników ~przyimki)
- obszar funkcji językowych (reagowanie na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, wyrażanie swojego stosunku do problemu, sugerowanie, proponowanie, akceptowanie, negowanie, podawanie argumentów, wyrażanie sprzeciwu)
POZIOM B2.
- doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B2 poprzez kształcenie umiejętności opowiadania o sobie, swoim otoczeniu, swoich celach życiowych, wydarzeniach z przeszłości oraz sytuacjach bieżących
- doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach
- doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem
- kształtowanie postawy szacunku dla innych kultur
- wzbogacanie zasobu słownictwa
- zapoznanie ze sposobami wyjaśniania i parafrazowania niejasnych informacji
- ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji
- obszar leksykalny (opis zajęć w czasie wolnym, słownictwo związane z pracą, planami zawodowymi na przyszłość słownictwo związane z chorobami i różnego rodzaju dolegliwościami, wakacjami, podróżowaniem i środkami transportu, opis ważnych wydarzeń i przygód z przeszłości, słownictwo związane z różnymi etapami życia, modą, stylami ubierania się)
- obszar funkcji językowych (zapoznanie się ze sposobami reagowania na różne sytuacje życiowe)
- obszar strukturalno-gramatyczny (~tworzenie zdań oznajmujących, przeczących oraz pytających w czasach: Present Perfect, Present Perfect Continuous ~użycie narrative tenses ~auxiliary verbs~ przymiotniki użyte w formie rzeczowników ~adjective order ~comparartives)
- obszar funkcji językowych (reagowanie na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, wyrażanie swojego stosunku do problemu, sugerowanie, proponowanie, akceptowanie, negowanie, podawanie argumentów, wyrażanie sprzeciwu)
POZIOM C1.
Treści kształcenia:
- doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na określonym poziomie językowym poprzez kształcenie umiejętności opowiadania o kulturze, sukcesie, problemach społecznych, celach życiowych
- wykazanie się znajomością wyrażeń określających umiejętności, doświadczenie, zjawiska kulturowe, problemy społeczne,
- doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach
- doskonalenie umiejętności poprawnego użycia struktur porównawczych, inwersji, czasów potrzebnych do tworzenia unreal situations oraz rozbudowanych struktur gramatycznych,
- doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem,
- doskonalenie umiejętności reagowania na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, opisywanie swoich planów, zamierzeń, negocjowanie, wyrażanie opinii oraz podawanie wspierających ją argumentów, rekomendowanie
- doskonalenie umiejętności pisania poprzez wprowadzanie spójników i wyrażeń łączących;
- kształtowanie postawy szacunku dla innych kultur;
- wzbogacanie zasobu słownictwa;
- ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji;