Psychologia rozwojowa i wychowawcza T-KP-SJ>psyroz-c-3
Na każde zajęcia wyznaczeni studenci przygotowują prezentacje na zadany temat, po czym następuje aktywizacja grupy poprzez przydzielenie ćwiczeń.
Tematy przerabiane podczas zajęć:
1. Natura rozwoju psychicznego
2. Fazy rozwoju psychoseksualnego wg Freuda
3. Koncepcja rozwoju psychomotorycznego J. Piageta
4. Koncepcja rozwoju myślenia człowieka dorosłego G. Labouvie-Vief
5. Koncepcja przywiązania J. Bowlby'ego
6. Koncepcja rozwoju kulturowego L. Wygotskiego
7. Koncepcja rozwoju E. Eriskona.
8. Zadania rozwojowe wg R. Havighursta
9. Prawo Yerkesya-Dodsona i strategie skutecznego uczenia się
10. Behawioralne wskazania motywacyjne i wychowawcze.
11. Poznawcze wskazania motywacyjne i wychowawcze.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
1. Student zna podstawowe koncepcje psychologicznego rozwoju dziecka
2. Student zna podstawowe koncepcje rozwoju człowieka dorosłego
3. Student zna podstawowe założenia behawioralne, poznawcze i humanistyczne skutecznego uczenia się.
4. Student potrafi rozpoznać poznane koncepcje na podstawie opisu przypadku.
Kryteria oceniania
1. Prezentacja
2. praca w grupach
3. Analiza studium przypadku
4. kolokwia sprawdzające wiadomości
Literatura
1. J. Trempała, Psychologia rozwoju człowieka, PWN, Warszawa 2011.
2. M. Dembo, Stosowana psychologia wychowawcza, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1997.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: