Zarządzanie kulturą TH-SL>zarkul
Poznanie podstawowych narzędzi zarządzania instytucją kultury (organizacją pozarządową, instytucją samorządową, instytucją narodową) oraz kreowanie karier artystów oraz marek kultury. Marketing, promocja, PR oraz pozyskiwanie finansów.
W cyklu 2024/2025-Z:
Treści kształcenia: Efekty kształcenia: Metody i narzędzia dydaktyczne: Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia: |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
E_1. Zna podstawowe definicje z zakresu zarządzania kulturą, potrafi opisać to złożone zjawisko
E_2. Zna narzędzia pozyskiwania partnerów produkcji, sponsorów oraz patronów medialnych
E_3. Potrafi skutecznie komunikować się z artystami, agencjami oraz impresariatami
Kryteria oceniania
Metody i narzędzia dydaktyczne:
M_1. Ćwiczenia praktyczne
M_2. Zajęcia terenowe
M_3. Prezentacje multimedialne
M_4. Filmy
M_5. Praca w grupach
M_6. Dyskusje
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
W_1 Obecność na zajęciach
W_2 Aktywność
W_3. Ocenianie ciągłe
W_4. Zaliczenie z oceną na podstawie ustnego egzaminu po każdym semestrze
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Davis A., Public Relations, tł. Dąbkowski G., Polskie Warszawa 2007.
Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa 2013.
Kultura a rozwój, red. J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla, Warszawa 2013.
Marketing i zarządzanie, red. G. Sobczyk, Lublin 2004.
Organizacja imprez sportowych, red. B. Ryba, Warszawa 1998.
Srokowski Ł., Zmienić myślenie o firmie: zarządzanie kulturą organizacyjną w Polsce, Warszawa 2011.
Strategie dla kultury, kultura dla rozwoju: zarządzanie strategiczne instytucją kultury, red. M. Śliwa Kraków 2011.
Strugarek J., Organizacja i prowadzenie imprez sportowych, rekreacyjnych
i turystycznych, Poznań 2007.
Turkiewicz E., Organizacja imprez turystycznych: skrypt do przedmiotu obsługa ruchu turystycznego, Kraków 1997.
Varbanowa L., Zarządzanie strategiczne w kulturze, tł. Piwowarczyk T., Warszawa 2015.
Wojciechowski J. S., Kultura i polityki, Kraków 2004.
Zarządzanie: kultura, media, dziedzictwo, red. E. Orzechowski, Ł. Gaweł, Kraków 2012.
Zawadzki M., Nurt krytyczny w zarządzaniu: kultura, edukacja, teoria, Warszawa 2014.
W cyklu 2024/2025-Z:
Davis A., Public Relations, tł. Dąbkowski G., Polskie Warszawa 2007. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: