Nowoczesne technologie w turystyce i jej promocji TH-TK-SM>nowtech
Treści kształcenia:
T_1. Turystyka i informacja turystyczna – historia i współczesność
T_2. Wpływ nowoczesnych technologii informatycznych na funkcjonowanie rynku turystycznego
T_3. Nawigacja w mieście i w terenie – metody tradycyjne i nowoczesne
T_4. Nowe technologie w obserwacjach meteo
T_5. Nowe technologie w turystyce kwalifikowanej i ekstremalnej
T_6. Wirtualne zwiedzanie miast i muzeów
T_7. Aplikacje dla turystyki kwalifikowanej i ekstremalnej ratunkowe - TOPR, GOPR
T_8. Nowe technologie w rozwoju turystyki medycznej i uzdrowiskowej
T_9. Promocja turystyki w internecie i digital marketing
T_10. Reklama i promocja w turystyce – zagadnienia praktyczne.
Tryb zajęć
Efekty kształcenia
Student:
E_1. Zna historię turystyki w Polsce, w Europie i na świecie (w ogólnym zarysie).
E_2. Zna i rozróżnia podstawowe technologie informatyczne ICT – information and communications technologies – stosowane w turystyce (CRS, GDS, GNE) i hotelarstwie (ReHot)
E_3. Zna i umie posługiwać się aplikacjami recenzującymi obiekty turystyczne oraz aplikacjami rezerwacyjnymi (Trip Advisor, Booking.com, Airbnb itd.)
E_4. Umie posługiwać się mapą tradycyjną oraz aplikacjami do nawigacji w terenie (mapy.cz itp.)
E_5. Zna aplikacje służące do obserwacji meteo i umie zastosować je w planowaniu usług turystycznych
E_6. Wie na czym polega turystyka kwalifikowana i ekstremalna, potrafi rozpoznać wpływ nowych technologii w asortymencie produktowym współczesnych firm outdoroowych.
E_7. Umie stosować popularne aplikacje ratunkowe działające w Polsce (Ratunek)
E_8. Umie rozpoznać wpływ nowych technologii w różnych gałęziach turystyki – turystyce uzdrowiskowej, medycznej itp.
E_9. Zna założenia i praktyczne projektowania skutecznej i atrakcyjnej reklamy wizualnej dla sektora turystycznego (np. Canva).
Kryteria oceniania
W_1. obecność na zajęciach (dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności; do usprawiedliwienia wszelkich dodatkowych nieobecności wymagane jest imienne zaświadczenie lekarskie lub poświadczenie stawiennictwa w instytucjach publicznych)
W_2. aktywność podczas zajęć (uczestnictwo w dyskusji, przygotowywanie zadań domowych itp.)
W_3. pozytywna ocena opracowanego i przedstawionego podczas zaliczenia (samodzielnie lub grupowo) opracowania (prezentacji) jednego z uzgodnionych wcześniej tematów, powiązanych z tematyką zajęć.
Literatura
Panasiuk A., Nowoczesne technologie informacyjne w kształtowaniu innowacji na rynku turystycznym, Rozprawy naukowe AWF we Wrocławiu, n. 49, 2015.
Chylińska D., Kosmala G., Technologia a przestrzeń turystyczna – wzajemne relacje, Katowice, 2018.
Żegleń P., Nizioł A., Wpływ nowoczesnych technologii informatycznych na funkcjonowanie rynku turystycznego, Studia Oeconomica Posnaniensia, vol. 5, n. 4, 2017.
Kalecińska J., Nowe technologie w branży turystycznej, Warszawa, 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: