Rynek dzieł sztuki TH-ZDM-SL>ryndzi
Szczegółowe zagadnienia:
1. Dzieła sztuki – rynek pierwotny, wtórny, aukcje, targi sztuki, dzieła i zabytki nie podlegające obrotowi.
2. Elementy mechanizmów rynkowych. Podaż i popyt na rynku sztuki.
3. Wycena zbiorów w muzeach.
4. Działalność domów aukcyjnych.
5. Specyfika rynku sztuki w Polsce.
6. Nabywcy dzieł sztuki.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student posiada podstawową wiedzę na temat rynku dzieł sztuki w Polsce i znajomość najważniejszych pojęć z tego zakresu.
Umiejętność
Student potrafi samodzielnie, na poziomie podstawowym, sformułować główne cechy rynku sztuki w Polsce i zna główne pojęcia związane z tą tematyką.
Kompetencje społeczne
Student jest świadomy konieczności podnoszenia swoich kwalifikacji, doskonalenia poziomu swojej wiedzy teoretycznej i praktycznej.
Kryteria oceniania
Wykład: Treści prezentowane na wykładzie są przekazywane w formie prezentacji multimedialnej w połączeniu z klasycznym wykładem tablicowym.
Konwersacja.
Wizyta w Muzeum i poznanie dokumentacji związanej z wyceną zbiorów.
Literatura
Marian Golka,Rynek sztuki, Wyd. Artia, Poznań 1991.
Maria Korzeniowska-Marciniak,Międzynarodowy rynek dzieł sztuki, Wyd. Universitas, Kraków 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: